COVID-19 har vendt op og ned på vores hverdag – både privat og arbejdsmæssigt. Hvordan kan vi vende de nyopståede udfordringer til styrker?
Det sætter vi spot på på den første af seks virtuelle workshops for ejerledere.

På workshoppen får du viden om og konkrete værktøjer til hvordan du tilpasser din forretningsmodel til den forandrede virkelighed under og efter COVID-19.

Erhvervshusene inviterer indenfor til en formiddag med fokus på hvordan vi skal forholde os til “det nye normale”, hvordan du kan tilpasse din forretningsmodel, så du får det bedste ud af situationen, belyser kundernes behov før og under pandemien og undersøger, hvordan din virksomheds strategi skal se ud for at imødekomme kundernes behov – både nu og efter Corona-krisen.

Program
  • 09:00 Check-in, teknik og velkomst
  • 09:05 Inspirationsoplæg: Få det bedste ud af corona-krisen
    Morten Pedersen, direktør og partner i DiningSixMorten er iværksætter i restaurationsbranchen. En kombination, man normalt ikke hører om. Men til trods for, at det handler om restauranter ser Morten og hans partner ikke sig selv som klassiske restauratører. De er nemlig hverken uddannede kokke eller tjenere. Men med en anderledes tilgang til tingene som er baseret på data, online markedsføring og med gæsternes feedback i fokus har DiningSix formået at bygge en af landets største restaurantkoncerner, hvor de også har formået at åbne i udlandet med succes. Hør Morten dele ud af sine erfaringer og tanker om, hvordan man som virksomhedsejer kan navigere i ’det nye corona-landskab’.
  • 09:40 Fagligt oplæg: Corona-krisens påvirkning på forretningsmodellen
    Thomas Ritter, forfatter og professor i markedsstrategi og forretningsudvikling, Copenhagen Business SchoolThomas er professor i markedsstrategi og forretningsudvikling. Han har siden marts 2020 arbejdet med krisestyring i virksomheder og publiceret om det i Harvard Business Review og Industrial Marketing Management. Hans artikler er nogle af de mest downloadede artikler. Thomas vil præsentere sine modeller og give inspiration og input til, hvordan man selv kan bruge modellerne til at håndtere Corona-krisens nye virkelighed.
  • 10:25 Kort pause
  • 10:30 Virksomhedscase: CleverCoffee
    Lars Frello, ejer og partner i CleverCoffeeLars Frello er stifter og medejer af kafferisteriet CleverCoffee, der indkøber, rister og sælger nogle af verdens bedste kaffer til private og erhverv i heleverden.
    Da Corona-krisen ramte, mistede virksomheden 90% af sin omsætning og måtte lynhurtigt tænke i nye baner. På workshoppen vil Lars videregive sine erfaringer med at udvikle i stedet for at afvikle under en krise. Lars vil fortælle om, hvordan de midt i krisen digitaliserede deres administration, automatiserede deres produktion og gik målrettet efter at dokumentere deres ansvarlige og bæredygtige drift af virksomheden med en B Corp-certificering.
  • 10:50 Workshop: Lær at tilpasse jeres forretning til det nye normale
    BreakoutsLær at optimere sammenhængen mellem kunder, produkter, funktioner og kompetencer med udgangspunkt i Corona-krisens forandringer. Vi ser konkret på hvordan din virksomheds forretningsmodel kan justeres, så du får det bedste ud af Corona-krisen og de forandringer, den har medført.
  • 11:40 Opsamling og vidensdelingOpsamling på læring og udbytte af workshoppen.
  • 11:55 Erhvervshusenes værditilbud
    Helena Carlsen, projektleder, Erhvervshus SjællandHelena giver dig et indblik i hvordan Erhvervshusene kan hjælpe dig videre – til afklaring, til handling eller blot til de første skridt. Du hører også om, hvilke muligheder smv PRO kan tilbyde dig for økonomisk støtte til privat rådgivningshjælp.Webinaret faciliteres af Teknologisk Institut

Kursusstart 21-04-2021

09.00 – 12.00

Webinarkurus

Gratis

Tilmelding her

Kurset bliver afholdt af Erhvervshuset