Styrk salget: Det digitale marked

Styrk salget: Det digitale marked

Retail Academy, Iværksætterdanmark og Erhvervshus Hovedstaden præsenterer: Styrk salget: Det digitale markedFagligt kompetenceforløb. Online.3 X 3,5 timer + selvstudie mellem d. 6/4 og d. 15/4. 

Forbrugere og virksomheder orienterer sig i stigende grad digitalt, og det stiller store krav til iværksætteres digitale strategi. På dette forløb får du en god og grundlæggende forståelse for mulighederne ved at digitalisere dit salg.  

Forløbet henvender sig til danske iværksættere, der er uerfarne inden for digitalisering, men også til iværksættere, der så småt er i gang med at digitalisere deres forretning. Deltagere må gerne stadig være på idé-stadiet, og altså uden CVR-nummer, og hvis man allerede har en virksomhed, må denne ikke være stiftet før d. 30/8/2016. 

Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage.  

Du vil helt sikkert få mest ud af forløbet, hvis du kan se dig selv i følgende:  

Du ønsker overblik over, hvordan du med digitale metoder kan identificere dine kundesegmenterog få en forståelse for dine kunders adfærd. Du ønsker letanvendelige redskaber til at opbygge en digital salgsstrategi, og virksom viden om hvordan en sådan kan bruges til at løfte dit salg. På forløbet får du klarhed over, hvordan du kan iværksætte digitale indsatser, der styrker din salgsproces gennem teoretisk og praktisk arbejde med: 

  • Kundernes digitale adfærd. Få styr på hvem dine kunder og målgrupper er i en digital kontekst.  
  • Den digitale salgstragt. Få overblik over dine kanaler og lær at anvende relevante analyseværktøjer såsom Google Analytics.  
  • Content marketing. Få styr på hvordan skabelsen af content og opslag på sociale medier kan konverteres til salg.  

Før hver workshop skal der afsættes tid til selvstudie, da vi giver mulighed for, at du kan afprøve værktøjerne undervejs. 

Din guide på vejen fra god idé til god forretning 

Peter Skjold Mogensen fra Retail Academy er lektor i e-handel ved CPH Business, og specialiseret inden for digital markedsføring, dataanalyse og creative content. Han har undervist og rådgivet over 200 butikker i projektet Styrket Erhverv i Gadeplan, og har derfor stor erfaring med de udfordringer butiksdrivende og selvstændige iværksættere står over for.     

Event dage:

06-04-2021 12.00 – 15.30
13-04-2021 12.00 – 15.30
15-04-2021 12.00 – 15.30

Kursusstart 06-04-2021

12.00 – 15.30

Webinar forløb

Gratis

Tilmelding til Kurt Skjold på ks@businessfaxe.dk 

Kurset bliver afholdt i samarbejde med Iværksætterdanmark, Den Europæiske Union og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.